Polls
Kommende aktiviteter
No current events.
| WM - hvad synes du? |
|
|
| Skrevet af Michael Flarup |
| Torsdag, 28. Juli 2011 08:37 |
|
WM er i fuld gang og de danske svømmere viser gode takter, men hvordan synes I derude at de danske svømmere har begået sig internationalt? Derfor indbydes i hermed til at give hele banden karakterer (7trins-skalaen - se mere nederst). Følgende svømmere er på holdet: Lotte Friis Pernille Blume Jeanette Ottesen Rikke Møller Pedersen Mie Ø. Nielsen Mads Glæsner Du er samtidig velkommen til at give karakterer til alle andre i og omkring WM (trænere, ledere, afviklingen, nationerne, holdkapperne osv.)
12: For den fremragende præstation. Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af fagets/fagelementets mål, med ingen eller få uvæsentlige mangler. 10: For den fortrinlige præstation. Karakteren 10 gives for den fortrinlige præstation, der demonstrerer omfattende opfyldelse af fagets/fagelementets mål, med nogle mindre væsentlige mangler. 7: For den gode præstation. Karakteren 7 gives for den gode præstation, der demonstrerer opfyldelse af fagets/fagelementets mål, med en del mangler. 4: For den jævne præstation. Karakteren 4 gives for den jævne præstation, der demonstrerer en mindre grad af opfyldelse af fagets/fagelementets mål, med adskillige væsentlige mangler. 02: For den tilstrækkelige præstation. Karakteren 02 gives for den tilstrækkelige præstation, der demonstrerer den minimalt acceptable grad af opfyldelse af fagets/fagelementets mål. 00: For den utilstrækkelige præstation. Karakteren 00 gives for den utilstrækkelige præstation, der ikke demonstrerer en acceptabel grad af opfyldelse af fagets/fagelementets mål. -03: For den ringe præstation. Karakteren -03 gives for den helt uacceptable præstation.
|





Kommentarer
v i a g r a from canada Citater
Jeg giver ikke karakter for jeanettes 100 m fri. Jeg giver karakter for hendes præstation ved VM.
Når man bliver verdensmester ophæver dette alle andre præstationer (det er den almindelige vurderingsmåde ved store internationale mesterskaber), selv om den pågældende måske i øvrigt har svømmet som en sæk nødder.
Den metode bruger du ikke, og deri består vores uenighed. Lad os derfor være enige om at være uenige.
Til sidst: jeg bliver aldrig fornærmet i en diskussion. Citater
Denne formulering fra sidste indlæg vil jeg gerne undskylde
Dejligt at du ikke vil blande dig i debatten igen. Og hvis du ombestemmer dig, hvilket jeg håber, så PLEASE læs oplægget.
Det skulle være skrevet således:
Ærgelig at du ikke vil blande dig i debatten igen. Og hvis du ombestemmer dig, hvilket jeg håber, så PLEASE las oplægget.
Du giver karakter for Jeanettes 100 fri og ikke for hele indsatsen, som der bliver lagt op til. Deri består vores uenighed, så lad være med at være børnefornærmet. Citater
Som sagt bliver dette en enlig svale, og jeg skal derfor ikke indgå i polemik med dig.
Med hensyn til Therese Alshammar har hun en bedste tid på 53,58 fra 2009 (plastik), men har i tekstilperioden ikke svømmet hurtigere end 54,77. Citater
10: For den fortrinlige præstation. Karakteren 10 gives for den fortrinlige præstation, der demonstrerer omfattende opfyldelse af fagets/fagelementets mål, MED NOGLE MINDRE VÆSENTLIGE MANGLER.
At blive verdensmester er i min bog en fortrinelig/fremragende præstation.
Med mindre væsentlige mangler tillader jeg mig at se på Jeanette's "flop" i fly-løbende, samt i 50 fri. Det kunne sagtens for den kritiske tælle for "en del mangler" og altså give et 7-tal.
Jeg synes at man skal vurderer Jeanette på hele indsatsen. Men der er vi så uenige.
Selvfølgelig trækker det op OG KUN OP at blive verdensmester!
Hvem var ikke med. Therese Alshammer der slog WR (tekstil) på 50 fri var ikke med.
Franck inden du kalder indlæg for mærkelige, så læs venligst debatoplægget, ellers bliver debatten så ubrugelig og useriøs. Du har fuldstændig misset definitionen på de enkelte karakterer!
Dejligt at du ikke vil blande dig i debatten igen. Og hvis du ombestemmer dig, hvilket jeg håber, så PLEASE læs oplægget.
/Kristian Citater
Jeg vil gøre en lille undtagelse og deltage i debatten. Det vil næppe gentage sig, men nogle gange bliver kommentarerne for mærkværdige. En sådan leverer Kristian S.
Jeanette Ottesen er blevet verdensmester! MEN det er ikke godt nok til topkarakter.
"de stærkeste piger var ikke med", skriver Kristian. Hvem manglede?
Verdensranglist en fra 2010 - sommeren 2011 ser således ud:
1: Kromowidjojo 53,44 (2010 - bedste tid i 2011 blev opnået ved VM med 53,66).
2: OTTESEN 53,45 (2011 - guldtiden fra VM, en forbedring fra 2010 med 1,12 sek.).
3: Herasimeria 53,45 (2011 - guldtiden fra VM).
4: Halsall 53,48 (2011 i Paris - ved VM kunne hun kun svømme på 53,67).
5: Hemskerk 53,60 (2011 ved VM).
6: Coughlin 53,67 (2010 - bedste tid i 2011 blev opnået ved VM med 54,05).
7: Coutts 53,78 (2011 ved VM).
8: Vollmer 53,94 (2010 - bedste tid i 2011 blev opnået ved VM med 54,05).
Jeanette Ottesens tid er kun 4/100 fra hendes bedste plastiktid. I min bog er det en forbedring af hendes niveau. Tager jeg helt fejl? Uden plastikdragt er hun overgået af Lisbeth Trickett (52,99 i et "pacet" løb med Michael Phelps / 53,40 som vinder af VM 2007), Britta Steffen (53,30 helt tilbage i 2006) og Natalie Coughlin (53,40 i semifinalen ved VM 2007).
Lisbeth Trickett er i gang med et comeback med henblik på 2012. Om det lykkes vides ikke. Hvordan hendes form er vides ikke, men mon den er til 53,45?
I øvrigt: man kan ikke slå dem, der ikke er med.
Britta Steffen har i 2011 svømmet på 54,14 ved de nationale langbanemesters kaber efter i 2010 ikke at have svømmet i distancen. Hun var udtaget til VM, var til stede i Shanghai, men tog (kontroversielt ) en flyver hjem midt i det hele efter at det var gået mindre godt. Mon ikke hun havde været barnemad for Jeanette Ottesen i den tilstand?
Når man bliver verdensmester får man 12!
Så er den ikke længere.
Bedste hilsener. Citater
Der skulle ikke være en stå en smiley ved Vollmer, men
Jeanette Ottesen er blevet verdensmester! MEN det er ikke godt nok til topkarakter.
"de stærkeste piger var ikke med", skriver Christian. Hvem manglede?
Verdensranglist en i fra 2010 - sommeren 2011 ser således ud:
1)Kromowidjojo 53,44 (2010 - bedste tid i 2011 blev opnået ved VM med 53,66).
2)OTTESEN 53,45 (2011 - guldtiden fra VM, en forbedring fra 2010 med 1,12 sek.).
3)Herasimeria 53,45 (2011 - guldtiden fra VM).
4)Halsall 53,48 (2011 i Paris - ved VM kunne hun kun svømme på 53,67).
5) Hemskerk 53,60 (2011 ved VM).
6) Coughlin 53,67 (2010 - bedste tid i 2011 blev opnået ved VM med 54,05).
7) Coutts 53,78 (2011 ved VM).
Jeanett Ottesens tid er kun 4/100 fra hendes bedste plastiktid. I min bog er det en forbedring af hendes niveau. Tager jeg helt fejl? Uden dragt er hun overgået af Lisbeth Trickett (52,99 i et "pacet" løb med Michael Phelps / 53,40 som vinder af VM), Britta Steffen (53,30 helt tilbage i 2006) og Natalie Coughlin (53,40 i semifinalen ved VM 2007).
Lisbeth Trickett er i gang med et comeback med henblik på 2012. Om det lykkes vides ikke. Hvordan hendes form er vides ikke, men mon den er til 53,45?
I øvrigt: man kan ikke slå dem der ikke er med.
Britta Steffen har i 2011 svømmet på 54,14 ved de nationale langbanemesters kaber efter i 2010 ikke at have svømmet i distancen. Hun var udtaget til VM, var til stede i Shanghai, men tog (kontroversielt ) en flyver hjem midt i det hele efter at det var gået mindre godt. Mon ikke hun havde været barnemad for Jeanette Ottesen i den tilstand?
Når man bliver verdensmester får man 12!
Så er den ikke længere.
Bedste hilsener. Citater
Lotte Friis svømmer tre rigtig gode individuelle løb, indkasserer 2 medaljer og svømmer også en god 4×100 fri - 12
Jeanette Ottessen overrasker meget positivt i 100 fri ved at tage guldmedaljen. MEN de stærkeste piger var ikke med! Hun falder igennem i sine fly-løb og i 50 fri. Det viser at hun endnu ikke er på det niveau hvor Lotte Friis og den øvige internationale elite er - 10
Pernille Blume - 7
Rikke Møller - 7
Mads Glæsner - flyt dog hjem til NTC! Citater
RSS feed for kommentarer til dette indlæg.